Pátek 15.7. - úplněk

8. července 2011 v 10:05 | Zahrádka |  Events
Můj přínos do tohoto blogu je velmi sporadický. Další můj příspěvek odkazuje na jednonoční výlet kdesi v Čechách :-)

V minulém roce jsem si na vlastní kůži vyzkoušel noční výstup na Sněžku za doprovodu měsíčního svitu v úplňku. Kolem půlnoci jsem slavnostně otevíral na vrcholu šampaňské a kochal se pohledem do krajiny. Po celou trasu nebylo nutné použít jakéhokoliv osvětlení, s měsícem v zádech jsme viděli téměž jak za dne :-) Zážitek to byl pro mě tak silný, že jsem si řekl: "Já chci ještě!" :-)

Nabízím tímto společný noční výlet, který bychom odstartovali v pátek po pracovní době a zakončili sobotní snídaní na konci naší tůry. Jelikož jsem tento výlet doposud s nikým nekonzultoval, nemám ani ponětí o případném zájmu, nebudu zatím plánovat konkrétní trasu a místo, budu vyčkávat na Vaše ohlasy. Podle počtu lidí a Vašich reakcí následně vymyslím, kam bychom mohli společně vyrazit (na Sněžce netrvám!). Rozhodně se bude jednat o lehčí turistiku, nikdo nemusí mít obavy. :-)

A je to tady!

Rozhledna na Smrku
Dne 15.7.2011 je příhodný den na uskutečnění noční tůry za pouhého doprovodu měsíčního svitu. Je totiž úplněk. Když jsem noční výlet absolvoval poprvé, nevěřil jsem, že budu schopen jít po turistických stezkách, aniž bych byl nucen vypomáhat si baterkou. Byl jsem přímo nadšen a přimělo mě tento zážitek si zopakovat.
Nebylo lehké zvolit vrchol, který by byl snadno přístupný v noci a ze kterého by byl rozhled do širokého okolí. Většina z nich je zalesněná a je nutné si vypomoci přírodní či umělou rozhlednou. Ty jsou zase po většinu přes noc uzavřené a jejich výběr je omezen pouze na volně přístupné. Nakonec mě možnost sobotní účasti na pivních slavnostech zavedla na nejvyšší vrchol české části Jizerských hor - rozhlednu na Smrku.

Trasu na rozhlednu jsem zvolil výhradně po značených cestách. Po příjezdu do Bílého potoka pod Smrkem se vydáme po žluté kolem Bártlovy boudy na rozcestník Klínový vrch. Zde budeme pokračovat po modré přes rozcestník Na Písčinách až na Nebeský žebřík. Zde vystoupáme až na vrchol. Tato trasa je cca 7km dlouhá a měli bychom ji zvládnout za necelé 2 hodiny.
Na vrcholu se občerstvíme, otevřeme vrcholové šampaňské a strávíme v bivaku poklidnou noc. Pro fotkychtivé nadšence zde bude dostatek prostoru k různým experimentům, dokud jim síly budou stačit. Bivak plánuji do ranních hodin, kdy bych rád zachytil východ slunce (viz informace pod textem).
Na sobotní odpoledne jsem dostal pozvání zúčastnit se slavností Svijanského pivovaru. Jelikož mám pro tento pivovar slabost, zejména pro jeho produkty, trasu ze Smrku plánuji tak, abychom se dopravili do Svijanského újezda, kde se tyto slavnosti odehrávají. Více informací o této akci naleznete na:
Do Svijanského újezdu se dostaneme pěšky z železniční zastávky Příšovice. Příjezd není pevně stanovený, záleží jaké bude počasí a jak moc si budeme chtít tůru prodloužit. Zatím jediné možné spojení jsem našel vlakem z Hejnice s několika přestupy (odjezdy 9:40 - 11.27 a 12:40 - 15:27).
Celý výlet zahájíme v pátek v Praze - Černý most. Odjezd autobusu je v 19:00, sraz v 18:30 na autobusové zastávce Student Agency. Jejich autobusem se přesuneme do Liberce. Promítat se bude snímek "Teorie velkého třesku 4". Z Liberce budeme dalšími spoji pokračovat až do Hejnice, kam bychom se měli dostat ve 21:22. Dále už jen po svých J
PS: III. Výprava Stříbrné Česko je již naplánovaná a podle orientačního průzkumu by se mohla uskutečnit o víkendu 12.8. - 14.8. (za úplňku J)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.